2026-06-14 Domingo Söndag
Grönskan vi hade i bilen igår kom i jorden imorse. Det var två nya avokadoträd. Platserna var lediga då ett par plantor dött.
När Baggern ändå var igång så knallade vi upp för att hämta lite ved som Pia och Kent ville bli av med. Det blev två fulla skopor.
Blev även en fika o lite snack där uppe i casa Marion.
Våran bakväg har växt igen ordentligt nu sedan Miguel inte längre använder den.
Då har vi plussat på Vinterveden med ett par veckor 👍.
Sedan gav vi oss på att gräva ner en tunna som Britta skulle flytta en buske till vid carporten så den inte ser så kal ut. Skulle även dras fram bevattning över den betong-hårda gårdsplanen.
Så fick vi till även detta denna söndag. Dessutom hann jag ju kolla F1 loppet i Barcelona som vann av Hamilton i en Ferrari.
Lite te och smörgås på balkong BriOla klockan 9 på kvällen. Livet är gött.
Får plantor bara vatten växer de bra. 🤣
Kommentarer