Inlägg

2026-06-21 Söndag Domingo

Bild
​ Frulle hos Figge  Då dök Elisabeth upp och levererade Erik. Fortsättning följde i containern. Nu skulle motorn igång och det lyckades.  Sen flytt till Fredriks verkstad för fortsatt jobb. Flytit på bra idag. Lite bekymmer bara med lite lågt oljetryck vid tomgång. Lär höja varvet till 2.000 o kanske byta olja? Obra. Sen återstår puts o hjulinställning.

2026-06-20 Sabado Lördag

Bild
Badabada. ​ Slut på semesterlivet. NU släpper hon av en nybadad gubbe. Hej då! ♥️ Vid Malaga flygplats. Dax dra till Frövi och förbereda inför rallyt nästa helg. Innan jag bordade hann jag se en spännande MotoGP sprint där Fransisco Bagnaia tog en efterlängtad seger före Japanen Ogura. Favoriten Marces blev trea. Min betting gick åt pipsvängen. Sen var det hej då Malaga. Försöker ibland orientera mig. Vet i sjutton var de här fyrkantiga hamnbassängerna ligger. Häpp! Så var man i Sverige. Växlande väder här har jag förstått. Moln här o där. Trygga Figge hämtar som vanligt. I Frövi klar himmel. Behövs ingen värme i Doris nu.

2026-06-19 Viernes Fredag

Bild
​I Sverige firar ni midsommar. Det gör man inte här. Här solar och badar tjejerna under överinseende av badvakten Ravi. Han kommer så fort det plaskas i vattnet. Ser ut att kunna bli en bra björnbärsskörd i år. Det blev en god lunch hos Paco på El Casino. Jag i fina födelsedagstischan. Originalet hänger på restaurangen. Åsså tjejerna förstås. Höll på att glömma Walter ♥️ De tuffaste tog ett bad efterpå. Skönt sa de. Sen blev det bara en sån där lugn njutarkväll med tystnad. Nåt enstaka hundskall o lite fågelkvitter. Njutning deluxe. I Frövi har Erik pysslat en hel del med Lazlo. Verkar som hjulet står rakt igen. Kul att även han o Elisabeth hinner fira dagen. Sverige som vackrast. Avslutar som en gammal man med en kopp te. Sen sover man gott. I morgon blir det en busy day.

2026-06-18 Jueves Torsdag

Bild
Idag kände jag mig ok igen. Tur det, för det kom tre norrlänningar på besök.  Tog dem med på en sightseeingrunda i trakten. Självklart till balkongen. Alonso den tolfte (XII) ville ha en selfie med Thomas 😊 Lite sevärdheter blev det. Nog den mest fotade stranden på många mil. Finns mycket att titta på 👀  Den ena saken vackrare än andra. På kvällen lite samkväm down town Friggi. Hela tre platser förärade vi besök. Fin avslutning på trevlig dag.

2026-06-17 Miercoles Onsdag

Bild
​ Vaknade och kände mig matt. Inbillning? Hade en del att göra idag. Ska ju snart åka upp till Sverige. Gick ner till släpet för att fixa några detaljer och kände mig bekymrad därför att jag hade värk i lederna och orkade ingenting. Väl klar gick jag upp till huset och kände att jag var helt slut. Måste ju vara nåt fel. Googlade lite. Tror vi fann svaret ovan. Har även feberkänsla och lätt illamående. Blir att ta det lugnt idag. Inte en knop idag. Tänk vad ömklig man kan bli. Fast feber när det är 31° ute är nog lite jobbigt. Kunde iaf hjälpa Bm att rulla ihop poolisoleringen idag. Kommer nog inte bli nå mer värst kalla nätter nu. Är ju faktiskt samma temperatur i vattnet nu. Men till Malaga för att agera skjuts fick hon åka utan min o Walters hjälp. Vi får besök en vecka 😊.  Brittas Tilde o Essy kom hit för en vecka. De lär inte klaga på vädret 🌞 Tog scootern o drog till Audika, igen. Drygt 2,5 mil. Inte helt lämpligt i shorts o T-shirt. Men dryga 30 får ursäkta en del. Härlig k...

2026-06-16 Martes Tisdag

Bild
​ Upp tidigare för att fixa lite mer med bevattning. Blev en 40-50 meter med ny slang o nya munstycken, trimmervänliga. Små som ärtor o levererar 2,5 lit/tim. Efter det sopslut. Tur det finns bad. Sen ner till Saluden för sista bältrossprutan. Först hämta vaccinet på apoteket o sen en fika utanför. Snabbt stick i armen å så hade vi mer skydd även mot demens o cancer 😊 Sen fortsatte vi till chickenshacket för tapas o den halva kycklingen. Blir alltid mycket över. De gillar Walter. Käkade o snackade ett par timmar med Janne och René. Sen skuggade vi henne hem. Hemma blev det en Sequenzematch innan dagen var slut.

2026-06-15 Lunes Måndag

Bild
​ Fin måndag. Såg till att göra iordning bevattningen här runt gården. Bytt lite slangar o munstycken. Fick bort lite onödigt. Lyckades både få isär och ihop denna. Nu med en hel elkabel in 😊 Visserligen måndag men såna här dar ska man ta det väääldigt lugnt 😎 Svalare inne så passade bra fixa lite uppdateringar. En prestation av en skakig gammal man att hyfsa till Bm och därmed spara några €.