2026-06-01 Lunes Måndag
Ner till Alberto på Cobos för att få på ett nytt framhjul på motorcykeln. Inte för att det var slut utan för att det var självsprickor i det gamla. Solen tar hårt här nere.
Vid middagstid var det dags att ta skotern bort till Audica i Welez-Malaga. Ett par mil i T-shirt. Kom osökt att tänka på ordet oskyddad trafikant. Nog blir man extra vaksam och försiktig.
Nu behöver vi ju inte frysa direkt.
I Frövi har Erik gett sig kast med en vattenläcka på Laszlo. Häftigt när saker händer utan att jag är där.
Nybadad en stund efter klockan 9 på kvällen är det lätt att reflektera på hur fantastiskt bra vi har det här nere. Det är ju inte så att vi behöver vara glada för att solen skiner nån dag. Nu är det ju sånt här väder varenda dag.
Tyvärr kan jag ju samtidigt konstatera att det redan är juni, och alltså nästan halva 2026 har snart gått. Det känns som att tiden går alldeles, alldeles för fort. Men det är väl så när man har det bra och mår fint. Tacksamhet är bara förnamnet.
Kommentarer