2026-06-08 Lunes Måndag

Britta skulle till tandläkarn å sen träffa René. Då hade jag tid på mig att överraska henne, Bm alltså. Fram med motorsågen o kapa de där ”stolparna”. Blev ved av dem med. Sen räfsa.

Fortsatte med att gräva bort alla vassa ”palmkaktusar”. Sylvassa ändar på de långa bladen. Blev rejäla gropar efter dem.

Såg ut så här före.Lägg märke till att jag sågat o städat. 

Oj vad brett det blev. Rishögen åxå borta. Sen ett flyttlass upp till nya förrådet nu när traktorn var igång.

Nästa steg blir att -för hand- gräva upp en palm utanför vår patio. Britta blev glad.

Inspirerade körde vi ner till boulebanan med ett par tunnor vatten å lite RoundUp.

Ibland växer det väl bra och mycket. Får se vad som hänt om en vecka.

Tuktade även till en palm vid huset som hade massor av sylvassa taggar. Nu är den lite vänligare.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

31/8-23 Torsdag-Jeudi 🇫🇷

2/8 -25 Rallylördag.

4/8 -25 Måndag