2026-06-05 Viernes Fredag
Idag blev det ett stort hål i portonän. Här sitter vi i banken igen. Skatten skulle betalas. Hur gör dem som har tom portenä (Portmonnä) ??
Nu är det gjort. Hoppas innerligt vi kan få tillbaka nåt från den Svenska staten i tid den här gången. Blev elvafika i Nerja på den stora plazan ovan P-huset denna gång. Mycket lugnare o bättre service.
Upptäckte en läcka i bevattningssystemet. Fick börja med att trimma bort en massa innan vi kunde lokalisera. Behövdes ändå.
Jorå. Gnagare i farten.
Där nere bland björnbären. Hur kul var det.
Var bara att fara tillbaka till Nerja o tjacka ny slang. 100 m var kortaste rullen 😁
Fint väder i Svedala och vid vår kiosk. JaneE har klippt gräset. Fick räkning för vatten o sophämtning idag. Inga sopor hämtade. Vi har inte ens en tunna. En kbm vatten har vi använt. Blir extra fakturerade för de 60 kbm vi inte använt 🙄. Nog blir man sur allt.
Fina Elisabeth läskar oss återigen med gott öl.
Blev lite utomhussport ikväll. Britta vann igen. Fantastisk att kunna sitta ute en sån här kväll.
Fortfarande 23 grader vid kvart över nio.
Solen just gått ner o Walter gör sin kvällskiss.
Kommentarer