2026-06-09 Martes Tisdag
Idag tömmer vi baksidan av huset som har tjänat som överbelamrat förråd.
För sådär åtta år sen bad jag Antonio att sätta upp ett skärmtak på baksidan mellan huset och väggen. Det blev mycket rejälare än så. Det har vi varit otroligt tacksamma för.
Men det blev snart fullt när vi flyttade ner på heltid.
Så himla skönt att få röja ur så vi kan gå där igen.
Viktigt vila ofta och mycket. Tar på rygg o gamla kroppar i värmen.
Fisk till lunch. Gott när Britta tillagar den.
Ravi kom ner på tre ben. Höger fram redigt svullet och med ett stort sår. Värre var att han hade två färska synliga sår i huvudet och troligen nåt i halsen. Nu har han slagits igen med sin ”brorsa” Safi, grannens andra hund, den Amerikanska bullen. En best.
Britta kollade med grannen. De hade ”bråkat” lite 🙄. Vi är hjälplösa.
Blev en hel del sopor vid röjningen. Passade på att ta en dricka i byn nu när vi ändå var iväg med bilen. Guldkvällar nu. 25° nu klockan 8 på kvällen.
Kommentarer