2024-04-07 Söndag-Domingo


Walter är rättvis och fördelar gracerna. I morse vare Brittas hjärta som fick smälta lite. 


Förmiddagsfika ute…


…trots caliman. Den ger sig inte. Känns i ögonen lite grann. 


Men farbror Ola vill jobba på nu när maskinen är ok igen. Finns mycket ogjort. Titta noga ser ni att jag har mask på mig. Men var nog inte så farligt för jag tyckte den var lika vit som i början efter några timmar. 


Jag hade gjort ett ”uttag” i slänten där nere för att bygga ett diskret förråd. Men efter ombestämning blir det på en annan plats  Därför skulle detta fyllas tillbaka. 


Lånade material från bakvägen. Var ändå lite högt vid grindarna. Tycker uaf jag skyndade mig bra för att inte störa för länge 😇


När det var klart kunde jag börja raka ner fyllningen i häcken som blev när jag gjorde om pooldäcket. 


Jobbigt för en gammelgubbe. En hög kvar. Kinkigt bland alla grenar. Det får bli i morgon. När det är klart så lär jag starta trimmern igen till grannen mittemot’s förtret. Hon skrev o klaga idag att jag brummade. Men det går ju att göra nåt negativt till roligt …så jag svarade ganska vasst. Så den grannsämjan är nog borta helt nu efter att ha gnisslat tidigare. Inget jag har nå problem med 🤣.  Bättre bry sig om sina bra grannar 😁

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

31/8-23 Torsdag-Jeudi 🇫🇷

14/8-23 Måndag

6/9-23 Miercoles