2024-04-03 Onsdag-Miercoles


Mycket åkande för alla ärenden. Vi försöker ändå vara effektiva. Först till Saluden för vårt besök hos doktorn. Det mesta var bra men kolesterolet måste ner. Mindre med sötsaker blire. 


Så här torget ut i Torrox taget inifrån apoteket. Ja skulle ta nå piller för njurarna. Så var jag inne på kommunkontoret (byggnaden till höger) för att hämta bevis på att vi bor här. Det krävs för många diverse ansökningar. 


Fler som står i kö. Vakten släpper in i tur och ordning. 


Blev en fika på torget innan jag drog till advokaten som ska hjälpa mig med resterande MC registrering. 


På hemvägen stannade vi till vid ”Tail Torrox” butik så Britta fick info om hur hon ev. skulle kunna hjälpa till. De säljer begagnat till förmån för herrelösa hundar så de blir omhändertagna. Sånt kostar ju pengar. 


Lite snö kvar även på våra sydliga bergstoppar. 


Nu när jag vet var man betalar bilskatten hoppade jag in o pröjsadeväven för scootern. Överkomligt. 


I sukkaverkstan har det hänt grejor. Ny kylare plus oljekyl monterat. 


Sen påstår de att de lackat nya skärmar o dörr… men så jäkla färgblind e jag inte 🤣. 


Lite självplock. Kostar i Sverige??


Fina kvällar nu. Detta taget halv nio. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

31/8-23 Torsdag-Jeudi 🇫🇷

14/8-23 Måndag

6/9-23 Miercoles