28/3 TosseTorsdag

Idag hade jag bestämt mej gör att sticka till Tosseberg och se om man kunde komma upp med bilen. Och sen flyga förståss. 


Förutsättningarna såg perfekta ut. 


Men där uppe i högerkurvan tog det slut. Lyckades vända och parkera iaf. Sommardäcken lade jag på igår haha. 


Men jag garanterar att varken vinterdäck eller 4wd hade hjälpt här. 


Bommen kunde en tax kliva över. Måste alltså vara 40-50 cm snö kvar här. 


Men upp kom jag med hjälp av apostlahästarna. 


Den renoverade startrampen solade sig. 


Tyvärr blåste det lite för mycket. Å här är gubben som inte tar onödiga risker. 


Fick iaf sällskap av Pontus Åkerberg som var lika sugen som jag. Han bor i Sunne så han har ju lite närmare. 
På hemvägen svängde jag in vid Brattfors flygfält för att ta ut o lufta flygskärmen genom att öva lite balansering. Man står på marken och övar skärmkontroll med den i luften ovanför sig. 
Sen tog jag med Urzula fr Filipstad som nu har fått sin vindruta monterad. 




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

31/8-23 Torsdag-Jeudi 🇫🇷

14/8-23 Måndag

6/9-23 Miercoles