2024-06-28 Fredag-Viernes #5


Scootrade ner till Nerja. Britta passade på att kolla med lotteridamen om våra miljoner kommit. Tyvärr inte ännu. Inte vår tur än…


Sen till banken för att lämna deklarationerna och betala skatten. Vi väntar på vår tur. 


En halvtimme senare står samma konferensgrupp vid den vänstra kassan. Tog tid i högra med. Folk i den vänstra pratade absolut oavbrutet med varandra. T.o.m. när de andades in tror jag. Fast tämligen normalt i detta land. Man pratar mycket. Där ligger man i lä 🤣. 


Sen till bildelsaffären för att jaga 12V kylbox. De hade ingen. Men Sparcokläder fanns det. 

Sen skulle vi ha nå tabletter till mig som var receptbelagda. Fick ut en kartong för en månad. Jag behövde för två. Hon löste det ändå. Ta den här oxå. Sen kommer Du in med kartongen när Du kommer tillbaka så registrerar jag den då (det finns en streckkod de skär bort och klistrar på rdceptkopian. 
Snacka om att det finns smidiga människor !


Vidare till lilla feretterian i Torrox Pueblo. 


De har ALLT därinne men nästan inte plats för människor. Tyvärr. Ingen box där heller. 🙁


Fredagsträff vid Los Caracoles (Hotell/restaurangen ovanför oss).


Jag o Britta åt den bästa entrecoten hittills. Super. 


Gubbarna pysslade med något vi inte förstod. 


Mycket bra käk till mycket fin utsikt. 


Tillbakalutad eftermiddag hemma. Bra mycket fattigare än i morse 🤣🤣

Vad är nu ”#5”? Jo så många dar kvar tills vi börjar åka norrut. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

31/8-23 Torsdag-Jeudi 🇫🇷

14/8-23 Måndag

6/9-23 Miercoles