2024-06-18 Tisdag-Martes


Smör,ost, medvurst, sangria, isté slut. KOM HEM Britta!


Sista frullen jag får ihop 😳


Bilen har stått sen jag hade lämnat Britta. 


Får nog rensa bort lite blomster i friskluftsintaget innan jag brukar den i natt. Ska ju hämta Britta. 


Har åstadkommit en rishög idag. Kors i taket så kom Miquel ner. Han har ju inte visat sig på ett par månader. Kan ju bero på att han haft ett storjobb som nu var klart. Över tretusen kvadratmeter sten har han lagt själv!! Både horisontellt och vertikalt. Han hade sin hund Tao med sig. Se det gick inte bra när Ravi kom. De åkte ihop så hårtussarna rök. Ser otäckt ut. Slutade snabbt med att kraftiga Ravi sprang hem. Walter blir ingen arg på. 


Han kom ner vid middagstid och såg låg ut. Satt still i skuggan under en avocadobuske. 


Hulkade ett tag o kräktes sen upp frukosten. Å sen lite till som bara var magsyra. Slutade inte hulka så jag avbröt o gick upp till huset. Han följde med. Ut i häcken såklart. Där åt han mycket gräs. Höll ett öga på honom. Efter ett tag var det full rulle. 


Men så ikväll vid sjutiden började han mer som hosta åsså kom det upp en liten skvätt till med bara skum. Då har han ändå ätit sin vanliga lunch däremellan. Tog ut honom och gav honom ett knippe gräs jag plockat. Han tuggade i sig alltsammans! Så nu håller jag ett öga på honom hela tiden.


Man kan nästan gissa att Sara undrar vad som står på.

Tror vi tar en liten powernap nu så får hämtningen bli en Onsdagsstory. Lär inte se henne innan midnatt 😁




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

31/8-23 Torsdag-Jeudi 🇫🇷

14/8-23 Måndag

6/9-23 Miercoles