2024-06-16 Söndag-Domingo



Hundrunda, bad, hundmat, frulle å sen på’t igen. 


Ingen skillnad på vardag elr helg här. Ved för en tre, fyra dar minst. 


Tvätten torkar på några minuter 😁


Lade tid att skugga Walter en bra stund. Fattar inte hur han orkar i värmen. Kom hem med mc från ärende förra veckan. När vi är borta går de ju inte av gården. Han sitter mest o klagar. Vad gör han när jag kommer tillbaka då? Jo visst står han o väntar o viftar på svansen. Men så fort jag stannat så tror jag ju han ska komma fram o hälsa mig välkommen på hundars vis. Inte han. Han drar direkt ut i sin älskade häck 🙄


Söndagsmiddag. 


Eftermiddagen har jag ängnat mig åt att uppdatera vår sorgliga husbilsstory. Alla meddelanden och kommentarer därtill. Skrivit in allt på tre språk med datum. Så som på bilden såg den ut den femtonde mars. Den 31a maj var vi där å den stod likadant. Då skulle den fixas dagen därpå. På fredag har det gått tre veckor till. Helt sjukt. Har fått tips att åka o hämta den. Men då kan de ju avsäja sig allt ansvar. Nu letar jag advokat. Kommer ju bli bråk oavsett om/när den ska levereras. 🙁. Det här har vi ju levt med länge nu så vi har lärt oss hantera det. Mest synd vad gäller våra planer för somrarna i Sverige   Jäkla skillnad på att ha nånstans att bo. 


Tröstar mig med att plicka några avocadon. Undrar vad de skulle ha kostat i Sverige?


Söndag kväll. Ett glas sangria å en hund mellan benen …som spanar efter ödlor 🦎 i taket. 


Jorå de e två hunnar. Men bara en som spanar 🤣
Vilken härlig söndagskväll så här efter 9. 


Eller hur?




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

31/8-23 Torsdag-Jeudi 🇫🇷

14/8-23 Måndag

6/9-23 Miercoles