2024-02-16 Viernes-Fredag


Upp tidigt denna morgon. 


Blött, mörkt och isigt. 


Har nog aldrig tidigare åkt på så snorhala vägar. Åtminstone inte med släp. Extremt mycket vatten på vägen här o där då snön hindrar avrinning. 
Mötte en lastbil på ett sånt ställe. Trodde vindrutan skulle komma in. Mitt torkarblad försvann och avgassystemet släppte. Otrevligt. 


Väl framme fick vi lasta av och ställa släpet nere på stora vägen. Det var jobbigt bara det då vi knappt kunde gå på isen. Sen var det brant och stöpigt sista biten upp till Anttilastugan. Spännande tjugofem mil. 


Snö fanns så det räckte. Tyvärr mellan noll och två grader varmt sen regn HEELA tiden. 


Så blev vi bjudna på lunch med kött från en sån här. 


Sånt här kött kanske vore bättre för mig 😁💪


Janne Flash hade organiserat en händelserik helg för dessa två personer. Min vän Paolo Ciabatti och hans son Umberto. 


Fanns många LAPPI-skodda bilar hos Hedströms motorsport. 


Idag gällde isåkning på sjöis och rallyåkning i skogen.


Efteråt lite fika innan hemfärd. Men först fick jag klämma mig under servicebussen och skära bort hela avgassystemet. Blev mindre bullrig hemfärd än vi trodde. Men inte är det kul att köra i mörker o regn. 
Hemma i Frövi strax efter nio nöjda med dagen. 


Hemma i Casan har vi en palm som går in i sista andningen. Detta var förra Fredagen. 


..och här idag fredag. När ståndaren nåt en viss höjd blommar den och så dör hela växten. 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2024-03-08 Fredag-Viernes

6/12-23 Onsdag-Miercoles

2024-02-09 Fredag-Viernes