2024-02-13 Tisdag-Martes


Ut på äventyr i en dm lössnö. 


Skapligt nyplogat men såklart står det långtradare i Fornabodabacken 🙄. När ska de lära sig??


Uppdraget var att med lånad kärra av Olle Bula flytta vår BEBe till Fottas MC i Ludvika. Verkstadskillen kände ”Chille” Kylander (RIP) som jag lånade motorcykeln (en likadan fast äldre) av och blev så sugen att jag köpte en lite senare. Så nämnde han att han var från Libanon. Jag berättade att jag varit där o kört rally. Det visade sig att hans pappa kände bankgubben Maurice Sehnaoui som vi byggde SAAB:ar åt på mitten åttiotalet. Ibland är inte jorden stor nog åt mig 
🤣🤣


Simpel lunch i Blå Templet Ludvika.


Jo, så skulle vi (Figge var med) hämta lite prylar från Sukkafabriken att ta hem till vårt Sukkagarage. Jan-Erik hade just slutat jobba och skottade snö nu innan de skulle dra upp till Umeå för att tävla i Swedish Historic Rally. 


Hej då kiosken. 


Mötte Stig-Åke vid Löa. Han var på väg till JanE för att åka med upp och serva honom i Umeå. Ett äventyr. Även resan upp lär bli det med. 

Tillbaka till Furulid var det bara för Figge att ta fram traktorn och starta snösvängen. 


Några fina foton från helgen. 


Så kul att ha med trevlige Victor. Han har fått mycket beröm för sin notläsning. 👍👍

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2024-03-08 Fredag-Viernes

6/12-23 Onsdag-Miercoles

2024-02-09 Fredag-Viernes