2024-09-17 Tisdag-Martes


Kom på att det nog var dax åtgärda den där varningslampan som lös i personbilen. 


Suveränt bemötande vid Peugeotverkstadens kundmottagning. Ingen bokad tid. Men de löste problemet. Det är nån specialvätska som ska fyllas i nån hemlig tank som hjälper till att hålla partikelfiltret rent. Kostar skjortan och redovisas säkert inte in i driftskostnaderna ihop med bränsleförbrukningen. 
Problemet var bara att de kunde ta den först klockan halv fyra å nu var hon bara tio. 


Men då ringer man en vän o granne…
Vips dök Kenth upp o hämtade mig. 🙏


Valde visserligen att gå hem från honom men då kunde jag ju se hur fint jag parkerat släpvagnarna. Bara nerförsbacke ju. 


Inte roligt gå över Miquels fd mangoodling. 


Detta är vad som återstår av ca 500 plantor. 


Tack vare Dig Kent så hann jag kvista ner till Ole i Nerja o kolla mina gladögon …som jag nog suttit på. 
Gick ej att rikta. Goda råd blev dyra. Fick beställa nya bågar. Ska nog vara fixat till måndag. Annars finns en back up plan. Superservice där med 👍. 


Inte nig med det. Den planerade vedinsamlingen kunde genomföras den med. 


Mycket ris men det blir ved o värme det med. 


Sen blev det ju en trevlig mc-tur med Britta när vi fick dra till Velez för att hämta bilen. Där blev vi tvåtusen fattigare.
 När jag körde hem på hojen medans Britta körde bilen och åkte o handlade så drabbades jag av lite melankoli. 
Kom att tänka på att vi inte har så värst många år kvar att göra såna här saker som att åka motorcykel, flyga skärm eller köra rally. Inget jag tror man tänker på när man är 40-50. Bäst att passa på. Trots allt är vi ju lyckligt lottade. 


Kom hem precis lagom innan regnet. 

Summa summarum: En oplanerad och planerad bra dag. Vi hann med båda. 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

2024-03-08 Fredag-Viernes

6/12-23 Onsdag-Miercoles

2024-02-09 Fredag-Viernes