08-29 Lunes - Måndag.


Vissa orkade ju även Söndagen. Här var det inte många minuter kvar till måndag. De ville ju se avslutningskonserten och fyrverkerierna. 
Kent o jag bangade. Han hämtade Pia vid flyget o jag sov nog så dax. 


Vaknade dock pigg och fick lite morgonrusningen innan jag körde en runda med Spanska glosor. 


Grått på promenaden. Kalla 24 grader. Åskan small inte, bara ett konstant muller. Då håller de här sig närmare sin husse 😁


Vattnade hos grannen trots att jag här kunde se att det kommit några droppar. Kruttorrt men spår efter regndroppar. 


Kollade våra fruktträd. Nån gris hade varit på besök. Men bara bökat väldigt lite runt några. 


Då får man inte klaga. 


Värre med päronträdet. Barken har släppt överallt. Ser ut som nå insekter gjort spår därunder.


T.o.m. stammen är illa åtgången. Bara att såga ner. 


Prognosen sa regn såg jag vid frullen. Ja oj vad det mullrade. Kom sen på varför det äntligen kom lite regn. Jag hade tagit bort taket på Jimnyn för att stila lite när vi åkte till Frigiliana i Lördags kväll. Borde jag ju gjort för länge sen 😁. 


Så kom det då ett par korta skurar. Tur jag hade hunnit få undan kuddar o madrasser. Ja även biltaket låg på 👍. Man hörde nästan hur grönskan jublade. 


Nu är det måndag. In till Torrox o hyra barnstol till Electra. Marie fick lift. 


Hon har ju ingen bil här. Nu kunde hon passa på att handla. Jag o jyckarna är ju invanda med att vänta utanför Lidl. 


Sen hem o käka upp sista köttfärssåsen. Då behöver man aldrig vara ensam. 


Hmmm. Förvånad jag blev …inte. 🙄


Blev en utryckning idag. Det läckte visst vatten …hos grannen. 


Tur det inte är nån högtrycksledning. Tryckte dit kranen i stora ledningen. Släpper när som helst. Inte mina problem tack o lov. 



Å Spanskan kämpar jag på med…


På väg mot Malaga och månen!


Väntar…. Kl 21:40. ☺️


Å titta vem som kommer här!!  Lilla Electra ♥️ 



En timme senare. Så fick jag hem ett lass med trevliga personer. Britta hade sin mission completed. Åsså timade hon perfekt med Miranda o barnen från London. Återigen en kul vecka framför oss 😁





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

31/8-23 Torsdag-Jeudi 🇫🇷

14/8-23 Måndag

6/9-23 Miercoles