08-13 Sabado - Lördag


Morgonmyset. 


🎼 Närmare fötti än trettiosju! Det är väldigt stor skillnad på trettiofem mot trettio. Men över trettiofem så känns varje grad ordentligt. 


Vi har AC:n på i vardagsrummet. Känns  som att gå in i ett kylskåp. Allt är relativt. 


Sitter eller ligger hela dagarna. Det enda vi rör oss är väl här. 

Har hunnit kämpat stenhårt med Spanskan. Tyvärr. Hur jag än nöter så ramlar alldeles för mycket bort. Som att måla på silikon. 


Måste berätta vad som hände igår. Somnade i hängmattan (vi tar oss en tupplur varje dag) o vaknade av att jag hade typ ett pepparkorn på tungan. Sved som attan o självklart spottade jag ut det. Men jösses vad ont jag fick. Tungan svullnade och hela munnen värkte. Jag kollade såklart i hängmattan vad jag kunde ha spottat ut. 
En geting 🐝 var det enda jag hittade 🙄. Det förklarar ju en hel del. Bättre idag 😁. 


Britta kom tillbaka från sitt besök på ”Raza Hotel”. Där har de för närvarande runt 150 Rescue hundar. Tror Walter känner det. 


Hon luktade så mycket att Ravi inte kunde sluta lukta ens när hon kastat alla kläder innan duschen. 


Hon ville dels ge ett handtag men även stilla sin nyfikenhet vad gällde lille Bobi som vi räddade just när pandemin bröt ut. Tre
år sen nu.  


Han mindes inget av henne o hade tyvärr blivit en kille utan mottagare. 


Såna här valpar däremot är det lätt att finna fosterföräldrar till. 


Men ställer man upp för att rasta hundar så kan det bli lite av varje. Väldigt många ”Matchohundar” fanns där. Varför det?  

Inga mer getingbett. Så allt är OK 👍



Kommentarer

Pelle sa…
Tur du inte fick ner getingen i halsen kunde blitt allvarligt.
Varmt i Sverige med 22 söndag morron kl 9.
Hade bra o stäng mun när du sover ute😀

Populära inlägg i den här bloggen

31/8-23 Torsdag-Jeudi 🇫🇷

14/8-23 Måndag

6/9-23 Miercoles