2024-08-29 Torsdag


Fin morgon i Furulid men bara 7 grader. 


Strax varmare inne i stora stan. Skulle till polisen o fixa nytt ID. Fantastiskt trevlig o tillmötesgående personal där. När jag klev ut därifrån efter en massa blankettifyllningar, därför att jag är utlandssvensk, så hade inte min bokade tid ännu inte infunnit sig. 👍


Så jag fick tid över att besöka blå templet o komplettera lite grejor. Då stötte jag på självaste Leif Källman, vår eminente folkvagnstrimmare när vi körde långlopp. Nog närmare 20 år sen sist. 


Så tillbaka till verkstan för lite finlir o fönsterputs innan den obligatoriska lastarbilden. Så himla skönt va klar i tid. Det kan säkert komma tillfällen när det blir bråttom. 


Så nu står ekipaget klart för avfärd hemma hos Figge. Fick i uppdrag att plocka lite rönnbär att ta med till Britta. Sagt o gjort. 


Att de satt lite högt upp i stora rönnbärsträdet löstes plättlätt. 


Bor man som Figge ensam ute på landet så är det bra med två bilar tycker han… å SAAB ska det vara. 
Allt klart för helgen redan denna TORSDAG 😁

Kommentarer

Anonym sa…
Ola du kommer att få njuta av rönnbärssylt till köttet i vinter. Tack Figge o Ola 🙏

Populära inlägg i den här bloggen

2024-03-08 Fredag-Viernes

6/12-23 Onsdag-Miercoles

2024-02-09 Fredag-Viernes