05-10 Martes - Tisdag
Oj! Redan tvåsiffrigt i Maj …

Vill ju gärna skryta lite hur flitig jag är. Undrar just hur länge jag kan köra i obruten följd?

Fint flygväder skrev Carlos uppe vid Cenes de la Vega. Jag packade flyggrejorna på hojen o gav mig iväg.

Strax före Granada stannade jag till hos verkstan som har vår husbil. Där har den ju stått ”vinterförvarad” i dryga halvåret 🙄.

Jose’s pappa visade att man planat toppen.

Ny vevaxel. Nyborrad och öd kolvar (de här blir dyrt).

Här gör han rent ventilerna. Sen ska de slipas in.

Sen bara ett par mil kvar till landningsplatsen. Därifrån får jag skjuts tillsammans till startplatsen ytterligare 700 meter upp.

Starten är däruppe till vänster på bilden.

Sista biten får man gå. Man springer inte med 17 kg på ryggen. Inte jag iaf.

Väl uppe ser man hur enormt mycket snö det är kvar i Sierra Nevada.

Så här kan det se ut. Det ljusa är stig o det mörka är sjunk. Det gäller hitta termiken. Å den är ju osynlig.
Sen fick jag ju åka 20 mil MC idag med. 🏍🪂😁
Vill ju gärna skryta lite hur flitig jag är. Undrar just hur länge jag kan köra i obruten följd?
Fint flygväder skrev Carlos uppe vid Cenes de la Vega. Jag packade flyggrejorna på hojen o gav mig iväg.
Strax före Granada stannade jag till hos verkstan som har vår husbil. Där har den ju stått ”vinterförvarad” i dryga halvåret 🙄.
Jose’s pappa visade att man planat toppen.
Ny vevaxel. Nyborrad och öd kolvar (de här blir dyrt).
Här gör han rent ventilerna. Sen ska de slipas in.
Kan de bli klart före juni månntro? Vi lär fortsätta spara pengar.
Sen bara ett par mil kvar till landningsplatsen. Därifrån får jag skjuts tillsammans till startplatsen ytterligare 700 meter upp.
Starten är däruppe till vänster på bilden.
Sista biten får man gå. Man springer inte med 17 kg på ryggen. Inte jag iaf.
Väl uppe ser man hur enormt mycket snö det är kvar i Sierra Nevada.
Så här kan det se ut. Det ljusa är stig o det mörka är sjunk. Det gäller hitta termiken. Å den är ju osynlig.
Sen fick jag ju åka 20 mil MC idag med. 🏍🪂😁
Kommentarer