4/5 Arbetsmåndag -51
Kvistade över till Antonio då jag lovat hjälpa honom idag.
Ser ni den lilla röda? Bra med billigt, litet, hög frigång, fyrhjulsdrift och lågväxel. 😎
Här äre ännu mer lågväxel och klättringsegenskaper. Såna här ersätter mulorna i dessa branta sluttningar.
Vi skulle bara måla ett par hundra plantor. Varför?
Det är inte för ohyra som jag först trodde utan för att skydda stammen mot solen ☀️. De här är Nordostsidan på en stam. Morgonsolen är inte alls så brutal...
... som den på eftermiddagen. detta är mot Sydväst på samma stam. Vita färgen ökar värmereflektionen och sänker tempen ...förutom det fysiska skyddet.
En och en halv sån här tiolitershink gjorde vi av med. Jag är faktiskt stolt. Han gav mej en mindre hink o en pensel o sen började han måla ett träd. Jag gick till nästa o började. Träd med stora lövkronor skyddar sig själva med skuggan. Det var det jag för fick veta. Efter ett tiotal klara kom han förbi och sa ”bien” . Det betyder bra tror jag. Sen jobbade vi hela dagen tills allt var klart. Han var nöjd.
Kunde faktisk se hem till Casan o när Britta badade. Ja och Walter som kontrollerar häcken i stort sett kontinuerligt. Men med 30 i skuggan var de väldigt lugna idag sa Bm.
Dåligt foto. Jbbigast är att det lutar så grymt att man halkar lite minst vartannat steg man tar i gruset. Då blir det knepigt när man har en hink målarfärg i handen.
Hann med en roadtrip med hela familjen...
Till soptunnan o tillbaka.
Och sen en boulematch. Vi har blivit lite duktigare. 😁
Sen hann jag med att skriva ett FB-inlägg 🤓
I gruppen Historisk Bilsport har Peggen Andersson som är en medlem av den kritiserade förbundsstyrelsen under en veckas tid skrivit långa inlägg om sig själv och SBF.
Jag kände att jag inte kunde hålla tyst då även vi ”utbrytare” fått en släng av sleven. Så jag har just postat ett inlägg där:
”Jag har inte kunnat undgå
Att läsa Peggens långa inlägg där han nu berättar hur bra han varit i sin karriär (vilket jag respekterar) och en massa om det självklara hur SBF kolossen är uppbyggd och fungerar. Varför just nu??
Jag vågar påstå att detta hade aldrig hänt om inte Harry Joki börjat gräva och ifrågasätta.
Jag tycker ni alla medlemmar ska lägga en viktig sak på minnet. Harry är inte ute efter SBF. Han är bara oerhört kritisk mot dess styrelse och hur de hanterar medlemmarnas pengar. Våra pengar. Till skillnad mot oss andra har han lagt tid på att kunna styrka sina påstående med fakta. Nu när en revisor t.o.m. rekommenderar att inte lämna styrelsen ansvarsfrihet så förstår iaf jag att det handlar om allvarliga saker. Har det någonsin hänt tidigare? Som jag ser det så har Harry förstått detta uppenbara och när han grävt och konfronterat styrelsen så har jag uppfattat det som man till en början ignorerade honom. Ett för mig typiskt beteende vid maktfullkomlighet. Han har dock varit så säker på sin sak att han har valt ta striden trots vad risker det innebär för honom personligen. Tror inte det minsta att han har några planer på att ”ta över”. Jag har även förstått att han extra mycket kritiserat vissa styrelsemedlemmar personligen varvid de anlitat advokat för att föra deras talan eller åtminstone stötta dem. VEM får betala den räkningen? Tycker ni det ska vara SBF som står för den notan också? Alltså våra pengar? Det tycker iaf inte Harry.
Nej Peggens ”vitbok” imponerar inte det minsta på mej. De flesta skyr inga medel när man blir motad längst ut på plankan. Först då, men inte tidigare, börjar tungorna lossna. Harry har valt den tuffa vägen att konfrontera och ifrågasätta och han gör det efter att ha tagit reda på fakta. I mina ögon gör han det som gagnar oss medlemmar. Stenar behövs vändas på. Har man rent mjöl i påsen och allt skötts föredömligt finns ju inget att oroa sig för. Då blir det Harry som får stå med skammen.
Själv har jag för länge sedan agerat helt annorlunda. Jag gav helt enkelt upp att stånga min panna blodig för oss ”småfolk” Inom rally. När man läser verksamhetsberättelserna inser man vilken koloss SBF är. Organisationen innehåller otroligt mycket värdefull kunskap och etablerade kontakter. Men den är definitivt otroligt trögnavigerad och konstruktionen är gammal. Istället för att lägga energi på något jag och några med mig känner att vi inte kan påverka så valde vi att försöka bygga ett alternativ. Det spelar ingen större roll för mig personligen om vi lyckas eller inte. Hellre försöka än låta bli. Jag har varit egen småföretagare i hela mitt liv och upplevt djupa dalar och hur det är att målmedvetet kämpa sig tillbaka. Jag har haft konflikter med de stora drakarna i byggbranchen där man bara med sin storlek försökt skrämma mej. Men jag har aldrig vikit ner mig trots hoten. ...och jobben uteblev inte.
Näe. Nu är livbåten i sjön. Nu ska den bara fyllas med rätt och nödvändig utrustning, proviant och besättning så vi kan ta oss inomskärs till lugnare och mindre vatten. Kan Hasse Söderström arrangera enkla små biltävlingar helt på egen hand så kan nog andra göra det också.
Vad gäller ekonomin så har ni kanske insett att en kollos kostar att föda. För vår lilla livbåt krävs det inga FIA-avgifter.
Min egen tävlingskarriär lämnar jag däremot därhän.
Ta hand om er och tvätta händerna! 👍”
Sen gick jag ut och andades in den ljumma kvällsluften. 21 grader fortfarande... ... i skuggan 😁
Coronastatus igår:
Förklaring: Registrerade / döda / tillfrisknat / döda per capita
Totalt: 3.481.371 / 244.663 / 1.120.930 / 31
Spain: 245.589 / 25.100 / 146.255 / 537
Sweden: 22.082 / 2.669 / 1.005 / 264
USA: 1.160.774 / 67.444 / 173.318 / 204
Coronastatus idag:
Förklaring: Registrerade / döda / tillfrisknat / döda per capita
Totalt: 3.558.840 / 247.970 / 1.150.635 / 32
Spain: 247.122 / 25.264 / 148.558 / 540
Sweden: 22.317 / 2.679 / 1.005 / 265
USA: 1.184.711 / 68.489 / 178.219 / 207
Kommentarer