24/9 HjärtbytesMåndag.
Urzulas hjärta behövde bytas.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhck2zPdUi2XWPs15Ez2EV55VzT5rIOVYdRcGl2dq-5r6oZicMw6FFywEP5rbYVgqZ4izk-JlT9jKe3a87Xbc3K7M18zyZVbz-BQfwpnHU57oZGqIxg45eiZwtoUoEVemnnEOEqMA/s5000/%255BUNSET%255D)
Jag började med at ta ur det gamla. Här är bröstkorgen öppnad o det trasiga hjärtat borttaget.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjIojtDbhk0Ew7p9oqAb-SxIiudONEAnrfghNXg8WUGD_J6TZA8At9VQnronXe021E5MTWuIjRV4ZU0RdIBG_ZRe28g_lOwms3CdA8ce1MjY5lSKnnJc3NvaNaUvJK77lZ_TGkq-w/s5000/%255BUNSET%255D)
Ett utbytes väntar här i kofferten. Skönt ha sådant stå färdigt.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjxS2FVaGxnhz21CcYMrVAyLvuWcx1lADD_W4lAujpYfl6198c8mtZq1234JrXtqb9wsLVROavHc680tRfsN4DJrtvfHIE5agjclEIUmW8bruUWHhbJzA1O0lA7_bv1jLfYSwW8Xw/s5000/%255BUNSET%255D)
Liten remskiva på vevaxeln ger lägre varv på vattenpumpen. Så undviker man kavitation.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj9xaDA2xMZ2kjjDJ75xXlaVt3a4YVlzqACm2ohqbi4GKxxvbCWFnQCRsVeZz07rCBu4PXYHpekGmt61jsvDHNqYxCqfV6Xs7vHGrzreEuqpbNec9zg78ClWgvpcWvvtjk79PCC_w/s5000/%255BUNSET%255D)
Det som fattas på ersättningsmotorn flyttas över från den gamla. Kinkigast är nog att se till att alla bultar är maximalt långa då många gängade hål är dåliga. Motorerna är ju ca 30 år gamla.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEihGT76kwf42MMkNhCLdeerM_q0bpMVGjgUFHcU4fqftjWQNMc4IwcY929qaXoh5odyNDuqtaxgnXURZLP0QWjAWbIF0dr2y2xREuHiuH3_JtfurmtPtku7jzx5KCyhMbIthXdDEA/s5000/%255BUNSET%255D)
Börjar bli kallt här. Samtidigt är det 35 grader i Malaga... just saying.
Jag började med at ta ur det gamla. Här är bröstkorgen öppnad o det trasiga hjärtat borttaget.
Ett utbytes väntar här i kofferten. Skönt ha sådant stå färdigt.
Liten remskiva på vevaxeln ger lägre varv på vattenpumpen. Så undviker man kavitation.
En större remskiva på generatorn förlänger förhoppningsvis livet på den.
Det som fattas på ersättningsmotorn flyttas över från den gamla. Kinkigast är nog att se till att alla bultar är maximalt långa då många gängade hål är dåliga. Motorerna är ju ca 30 år gamla.
Börjar bli kallt här. Samtidigt är det 35 grader i Malaga... just saying.
Kommentarer